در نبود ایران، ائتلاف آمریکا ناقص است
منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 428
:: کل نظرات : 12

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 2

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 65
:: باردید دیروز : 119
:: بازدید هفته : 531
:: بازدید ماه : 503
:: بازدید سال : 2774
:: بازدید کلی : 62053
نویسنده : hadi mahmoodnejad
پنج شنبه 30 بهمن 1393

در نبود ایران، ائتلاف آمریکا ناقص است

شعارهای بی‌محتوای مبارزه علیه تروریسم که کشورهای مختلف را به یکدیگر وصل کرده است، بهتر از بهانه مبارزه برای دموکراسی که در طول جنبش‌های عربی بی‌اعتبار شد، نیست، تروریسم دشمن همه جهان است واین ائتلاف آمریکایی علیه داعش نمی‌تواند در مبارزات پیروز باشد.

لشگرکشی‌های آمریکا به گسترش تروریسم منجر شد

باراک اوباما، رئیس جمهورآمریکا قراراست میزبان این نشست ضد افراطی‌گری باشد؛ متخصصان عرصه امنیت وهم‌چنین مقامات دولتی ازکشورهای عضو«ائتلاف آمریکایی ضد داعش» نیز دراین نشست شرکت خواهند داشت تا پشت پرده حملات تروریستی اخیر در اروپا را بررسی کنند.که از زمان حادثه یازده سپتامبر درسال 2001 تاکنون، آمریکا فعالانه درمبارزات بین‌المللی علیه تروریسم پیشگام بوده است. آمریکا در زمان ریاست جمهوری جورج بوش، پسر تحت نام «مبارزه با تروریسم» دو حمله پشت سر هم به افغانستان و عراق انجام داد که این حملات به جای سدکردن تروریسم، فعالیت‌های تروریستی و خشونت‌آمیز که جان هزاران انسان بی‌گناه را می‌گیرد، شعله‌ورتر کرد.

از زمان حملات یازده سپتامبر، اقدامات نظامی آمریکا درمنطقه به گسترش تروریسم درجهان منجر شده، سال گذشته و در سیزدهمین سال حملات یازده سپتامبر،‌ اوباما استراتژی خود برای متحد شدن با دیگر کشورها برای اقدامات نظامی علیه داعش را از طریق سخنانی تلویزیونی اعلام کرد. در مقایسه با ائتلاف بوش، این ائتلاف(آمریکایی) ضد تروریستی تازه، که به دست اوباما پیشنهاد شد، گسترده‌تر و شامل 60 کشور و سازمان‌های منطقه‌ای است که برخی از آنان نقش فعالی در حملات هوایی علیه داعش داشتند.

حملات  ائتلاف آمریکایی

درنبود ایران، سوریه و روسیه، ائتلاف آمریکا ناقض است

اما این ائتلاف برای مبارزه علیه داعش جامع نیست چراکه کشورهای ایران، روسیه، سوریه و دیگر کشورهایی که قابلیت مشارکت در مبارزه علیه را دارا هستند، در این ائتلاف حضور ندارند.علی‌رغم عملیات‌های ضدتروریستی آمریکا، هم‌چنان تهدید تروریست علیه امنیت بین‌الملل رو به افزایش است. درطول 5 ماه گذشته ائتلاف آمریکایی ضد داعش درارائه راهبرد روشنی برای مبارزه علیه داعش شکست خورده و تقریبا هیچ کشوری نیست که تمایلی برای ارسال نیروی زمینی به عراق داشته باشد و تنها به حملات هوایی اکتفا می‌کنند.این امرسوالات بسیاری از قابلیت ائتلاف آمریکایی علیه داعش، که بیشتربه یک ائتلاف سرهم‌بندی شده ازکشورهای گوناگون با تمایلات متعدد می‌ماند، درذهن ایجاد می‌کند.

شعارهای بی‌محتوای مبارزه علیه تروریسم که کشورهای مختلف را به یکدیگر وصل کرده است، بهتر از بهانه مبارزه برای دموکراسی که در طول جنبش‌های عربی بی‌اعتبار شد، نیست، تروریسم دشمن مشترک همه جهان است و این ائتلاف هم‌فکران و متحدان آمریکا علیه داعش نمی‌تواند در مبارزات علیه تروریسم پیروز باشد.

مبارزه با داعش نیازمند همکاری کشورهای بیشتری است. وجامعه جهانی باید دراین مبارزه «طولانی مدت»، با همکاری در زمینه‌های به اشتراک گذاری اطلاعات و در زمینه‌های سیاسی، امنیتی، اقتصادی و مالی اقدامات چندجانبه انجام دهد تا زمینه رو به رشد تروریسم را از بین ببرد.

 منبع: خبرگزاری شینهوا



:: موضوعات مرتبط: سیاسی , ,
:: بازدید از این مطلب : 277
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
به وبلاگ من خوش آمدید
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
نظر سنجی

نظر شما درباره وبلاگ؟

پیوندهای روزانه
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان وبلاگ پایگاه بسیج شهدای باروق و آدرس paygahshohada.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.